Internet en TV

Ziggo service?

De TV gebruik ik als computer monitor. Lekker groot scherm. Het werkte ook als televisie ontvanger en omdat het een digitale smart TV is, kon ik met de TV ook rechtstreeks naar Youtube. Maar dat is niet meer.

Inmiddels al maanden geleden verwisselde Ziggo het kastje dat hun kabel verbindt met mijn TV, telefoon, computer en via wifi ook andere digitale spulletjes. Direct viel de telefoon verbinding uit. Gelukkig had ik nog zo’n klein toestel met een prepaid chipje, dus ik kon Ziggo bellen. Bellen was een extra optie waarvoor ik extra betaalde. Het kostte wat telefoonminuten, maar ze kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat ze waren vergeten die telefoonfunctie aan te zetten. Dat konden ze op afstand regelen en ik kon weer bellen.

Wifi werkte ook niet meer. Op de zelfde manier werd die verbinding hersteld, nadat een reeks van helpdesk medewerkers me vertelden dat het aan mij lag, werd op afstand mijn wifi aangezet, wat ook bij mijn abonnement hoorde. De wifi versterkers ontvangen nog steeds niks. Misschien omdat die bij mijn computer horen en niet via Ziggo zijn aangeschaft? Misschien wordt dat later nog opgelost, misschien moet ik een andere provider zoeken.

Youtube kon ik via de computer bereiken, maar de TV kende Youtube niet meer. Zouden ze dat ook uitgeschakeld hebben? Het programmaatje dat van de Netflix knop een Youtube knop maakte had Ziggo al langer geleden onbruikbaar gemaakt. De programmeur die het ze aanbood omdat hij dacht dat het leuk was voor hun klanten, werd door Ziggo bedreigd met een proces, want die functie wilden ze niet. Hun klanten konden beter extra betalen voor een overbodig kastje, in plaats van een knop op hun eigen afstandsbediening te gebruiken. Andere internet functies werkten altijd al zo slecht dat ik die niet gebruikte. Of dat aan Philips lag of dat Ziggo ook die functie belemmerde, weet ik niet.

Ziggo gooide een aantal TV zenders uit hun abonnement, dus groeide het aantal lege zender nummers. TV kijk ik niet veel meer en het nieuwe aanbod had niet mijn interesse, dus ik liet het zo. De TV probeerde zelf de ontbrekende zenders weer op te sporen en meldde dat steeds, wat ik hinderlijk vond. Steeds een balk over het scherm met de mededeling dat er zenders ontbraken.

Ik kon kiezen uit direct laten zoeken of later. Hou der mee op, kende mijn TV niet. Als ik liet zoeken kon het ding niks vinden en bleef met die melding komen. Als ik koos voor later zoeken, kwam het ding alleen bij aanzetten met die melding.

‘Ik moet er toch maar eens iets aan doen’, dacht ik. Helaas. Vandaag heb ik via het menu van de TV eerst de nieuwe zenders laten zoeken. Nul gevonden. Toen had ik het al kunnen weten. Toch liet ik nog eens volgens het menu alle zenders opnieuw opzoeken. Dat eindigde met de melding: Geen internet.

Mijn TV krijgt dus via Ziggo nu helemaal geen internet meer. Wat erger is, ik heb helemaal geen TV functies meer. Gebruiksaanwjzing is niet op papier geleverd, maar zit digitaal in de TV. Die is nu ook niet meer bereikbaar. Geen enkel menu is meer zichtbaar. Een zwart scherm is alles wat de TV nog kan laten zien.

Eén menu optie is gebleven. Met de afstandbediening kan ik kiezen voor TV, dat geeft een zwart scherm, en met de zelfde knop kan ik de TV functie uitzetten, zodat het kanaal voor de externe verbinding met de computer automatisch wordt gekozen. Maar ik krijg geen ander extern aangesloten apparaat meer te zien, dan de computer. Geen andere verbinding kan gekozen.

Ik ben bang dat ik ook die verbinding kwijt ben, zodra ik nu stop met schrijven in de blog, via computer, internet en TV scherm. Als jullie een tijd geen tekst meer gaan vinden, dan hebben Philips en Ziggo nog steeds ruzie met elkaar.

Ziggo bied dit als hulp:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/zenders-zoeken#/

De klantenservice heeft al eens gezegd dat ze niet elke TV kunnen ondersteunen. Die verbinding moest ik zelf maar uitzoeken. Maar niet elke helpdesker weet van niks. Ik blijf het proberen na de melding:

Contact

Je hebt alle stappen goed doorlopen, maar het is helaas niet gelukt om de zenders op te zoeken. Neem even contact met ons op. Dan kijken we samen naar een oplossing.

Bel met onze Klantenservice. Gratis vanaf de vaste lijn van Ziggo op 1200.
Of voor het normale tarief op 0900 – 1884.

Auteur: Vlierbloesem

Vlierbloesem is een pseudoniem, gekozen omdat de vlier bloeide op de dag dat ik het blog account opende. Als die naam door de overheid is gekoppeld aan het identiteitsnummer van een Nederlandse burger, dan is dat iemand anders.

14 gedachten over “Internet en TV”

  1. Op dit moment hebben we internet via Online en na wat opstartproblemen werkt het goed en Digitenne via KPN, maar dat heeft weinig mogelijkheden, bv niks opnemen of terugkijken. Toen we hier kwamen wonen was dat de beste optie, we wonen in een buitengebied.
    Nu ben ik aan het kijken of we niet alles in een kunnen hebben. Ziggo kan bij ons niet dat die valt al af en hoor er alleen maar slechte verhalen over.
    Als we overstappen naar KPN hangt er ook een ander e-mail aan vast en dat is geloof ik meer werk om te veranderen dan van huisadres veranderen.

    Geliked door 1 persoon

    1. Om die reden gebruik ik al jaren Gmail
      Dat is gratis, wordt dus niet afgesloten als je een keer je abonnement te laat hebt betaald en je e-mail adres kan los van de internet provider gebruikt blijven. Overstappen betekent dan niet dat je ook van mail adres bent veranderd.

      De mail van ziggo werkt zo slecht, dat ik het niet wil gebruiken.

      Like

  2. Wat een narigheid heb je, je gaat denken dat alle medewerkers laaggeletterden zijn. Ik wens je succes /geluk met eventuele oplossingen.

    (Natuurlijk vind ik dit niet leuk, een log liken is meer een bewijs van interesse.)

    Geliked door 1 persoon

    1. Je moet inderdaad alle apparatuur de toegangscode geven. Maar als Ziggo de werking van andere apparatuur dan wat zij leveren belemmert, dan begin je daar weinig tegen.
      Gelukkig weet ik nu dat de wifi versterkers van Ziggo knudde zijn, dus daar hoef ik geen tijd en geld aan te verspillen.

      Like

  3. Die Wifi versterkers deden bij mij niks, behalve een akelige fluittoon maken. Ze waren me op proef een jaar gratis toegezonden. Toen ik gebruik wilde maken van gratis retourneren wisten ze van niks. Na enig doorzetten van mijn kant heb ik het toch voor elkaar gekregen.
    Ik weet niet hoe jij het hebt geregeld maar ik zou ze maar snel terugsturen. Het is ook geen klein bedrag op jaarbasis.

    Geliked door 1 persoon

    1. De wifi versterkers heb ik niet van Ziggo. Ik heb al jaren een Lenovo computer met daarbij Lenovo wifi versterkers die goed werkten. Ik kan die dus niet terugsturen en er is ook geen reden voor. Zelf kopen is veel goedkoper dan die dingen van Ziggo en ze werkten goed. Maar sinds het nieuwe Ziggo kastje kunnen de wifi vresterkers geen signaal meer krijgen en dus ook niet doorgeven.

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Vlierbloesem

https://vlierbloesem.wordpress.com

Kop op de Tocht

Een nieuw leven met NAH

Vrij Eigenwijs

Ook nieuwsgierig naar alternatieve manieren van leven? Volg dan mijn persoonlijke zoektocht naar een vrije en eigenwijze levensstijl.

Verwoede noten

Hoge noten, lage noten en alles daartussen

fotosintesi blog

testi e fotografie dell'autore

Blogger uit Amsterdam-ZuidOost

schrijft met plezier

Alice her blog

Freedom of speaking

De Digitale Zevende Dag

Wat ooit op een eerste april 2006 begon als Bruno's BlogBoek, het internetdagboek van een CEO werd in september 2021 Bruno Borrelt, de regelmatige bedenkingen van een vrije ondernemer met een co-operatieve instelling om de wereld digitaler maar tegelijkertijd ook slimmer, duurzamer en leefbaarder te maken. Kortom, een digitale teamspeler én bruggenbouwer. "Wie schrijft die blijft" is echter een oneliner die dateert uit het pre-digitale tijdperk. En dus geen persoonlijke bijdragen meer via dit medium. In 2023 verzorgde ChatGPT een dagelijks Nederlandstalig editoriaal over een actualiteit die onze aandacht verdient en in 2024 worden automatisch op zondag hét beeld en dé uitspraken van de voorbije week gepubliceerd.

Plantestisch!

Blogs, recepten en instagram extra's

Salon van Sisyphus

“De strijd zelf naar hoger op is genoeg om het hart van een mens te vullen. Je moet je verbeelden dat Sisyphus gelukkig is.” Albert Camus

Coronacolumns

Vrijmoedig commentaar op de berichtgeving over corona en aanverwante zaken

Dagelijks leven

Tuin, katje, ditjes en datjes

jan krosenbrink

voor een dialoog zijn twee mensen nodig

sprokkelen

duurzaam leven in een sociale samenleving.

het minimalistige leven

van een moeder van vier op het noorse platteland

Feiten.net

Feiten die te denken geven

Financial Reality

Separating fact from fiction in finance and economics

Uit de Klei getrokken

Op weg naar een zelfvoorzienend leven!

PARADIJSVOGELS

Eenvoudig leven op het Deense platteland

Actiegroep Niet Te Koop

Sociale Huurwoningen zijn Niet Te Koop

JuridischEHBO

Juridisch Eerste Hulp Bij Ondernemen; voor elk contact dat leidt tot een contract

Yildiz & Partners

Bookkeeping Professionals

@annoz weblog

au pays du sourire , architecture et art moderne

zeiljacht JEST X

Zeilerspraat......en reisverslagen met onze XC 35

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

IMPREINT journal

The official bulletin of the artist IMPREINT created to repost excerpts from 'En plein air'.

Wat u niet in de kranten leest

Opmerkelijk nieuws over de rechtspraak en financiële schandalen

BERTJENS

Zij. Diversen.

Peter Teffer

onderzoeksjournalist

MOESTUIN HIPPIE

Moestuin blog over moestuinieren, duurzaamheid en een groener leven.

Revolutionair Socialistische Media

Strijd, Solidariteit, Socialisme

Compliance Platform Trustkantoren

weblog van het Compliance Platform

henk 50

Altijd onderweg...

WOKIE

Nederland

Anja's Foodblog

365 Dagen Inspiratie

LHM

Blog van Luc Hamelinck

Argusvlinder

De avonturen van de Argusvlinder

Fabian

Just the way I am

De Maanboom

Living in Brussels

een klein lochtingske

Zever, gezever. Vooral over mijn lochtingske.