De TV gebruik ik als computer monitor. Lekker groot scherm. Het werkte ook als televisie ontvanger en omdat het een digitale smart TV is, kon ik met de TV ook rechtstreeks naar Youtube. Maar dat is niet meer.
Inmiddels al maanden geleden verwisselde Ziggo het kastje dat hun kabel verbindt met mijn TV, telefoon, computer en via wifi ook andere digitale spulletjes. Direct viel de telefoon verbinding uit. Gelukkig had ik nog zo’n klein toestel met een prepaid chipje, dus ik kon Ziggo bellen. Bellen was een extra optie waarvoor ik extra betaalde. Het kostte wat telefoonminuten, maar ze kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat ze waren vergeten die telefoonfunctie aan te zetten. Dat konden ze op afstand regelen en ik kon weer bellen.
Wifi werkte ook niet meer. Op de zelfde manier werd die verbinding hersteld, nadat een reeks van helpdesk medewerkers me vertelden dat het aan mij lag, werd op afstand mijn wifi aangezet, wat ook bij mijn abonnement hoorde. De wifi versterkers ontvangen nog steeds niks. Misschien omdat die bij mijn computer horen en niet via Ziggo zijn aangeschaft? Misschien wordt dat later nog opgelost, misschien moet ik een andere provider zoeken.
Youtube kon ik via de computer bereiken, maar de TV kende Youtube niet meer. Zouden ze dat ook uitgeschakeld hebben? Het programmaatje dat van de Netflix knop een Youtube knop maakte had Ziggo al langer geleden onbruikbaar gemaakt. De programmeur die het ze aanbood omdat hij dacht dat het leuk was voor hun klanten, werd door Ziggo bedreigd met een proces, want die functie wilden ze niet. Hun klanten konden beter extra betalen voor een overbodig kastje, in plaats van een knop op hun eigen afstandsbediening te gebruiken. Andere internet functies werkten altijd al zo slecht dat ik die niet gebruikte. Of dat aan Philips lag of dat Ziggo ook die functie belemmerde, weet ik niet.
Ziggo gooide een aantal TV zenders uit hun abonnement, dus groeide het aantal lege zender nummers. TV kijk ik niet veel meer en het nieuwe aanbod had niet mijn interesse, dus ik liet het zo. De TV probeerde zelf de ontbrekende zenders weer op te sporen en meldde dat steeds, wat ik hinderlijk vond. Steeds een balk over het scherm met de mededeling dat er zenders ontbraken.
Ik kon kiezen uit direct laten zoeken of later. Hou der mee op, kende mijn TV niet. Als ik liet zoeken kon het ding niks vinden en bleef met die melding komen. Als ik koos voor later zoeken, kwam het ding alleen bij aanzetten met die melding.
‘Ik moet er toch maar eens iets aan doen’, dacht ik. Helaas. Vandaag heb ik via het menu van de TV eerst de nieuwe zenders laten zoeken. Nul gevonden. Toen had ik het al kunnen weten. Toch liet ik nog eens volgens het menu alle zenders opnieuw opzoeken. Dat eindigde met de melding: Geen internet.
Mijn TV krijgt dus via Ziggo nu helemaal geen internet meer. Wat erger is, ik heb helemaal geen TV functies meer. Gebruiksaanwjzing is niet op papier geleverd, maar zit digitaal in de TV. Die is nu ook niet meer bereikbaar. Geen enkel menu is meer zichtbaar. Een zwart scherm is alles wat de TV nog kan laten zien.
Eén menu optie is gebleven. Met de afstandbediening kan ik kiezen voor TV, dat geeft een zwart scherm, en met de zelfde knop kan ik de TV functie uitzetten, zodat het kanaal voor de externe verbinding met de computer automatisch wordt gekozen. Maar ik krijg geen ander extern aangesloten apparaat meer te zien, dan de computer. Geen andere verbinding kan gekozen.
Ik ben bang dat ik ook die verbinding kwijt ben, zodra ik nu stop met schrijven in de blog, via computer, internet en TV scherm. Als jullie een tijd geen tekst meer gaan vinden, dan hebben Philips en Ziggo nog steeds ruzie met elkaar.
Ziggo bied dit als hulp:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/zenders-zoeken#/
De klantenservice heeft al eens gezegd dat ze niet elke TV kunnen ondersteunen. Die verbinding moest ik zelf maar uitzoeken. Maar niet elke helpdesker weet van niks. Ik blijf het proberen na de melding:
Contact
Je hebt alle stappen goed doorlopen, maar het is helaas niet gelukt om de zenders op te zoeken. Neem even contact met ons op. Dan kijken we samen naar een oplossing.
Bel met onze Klantenservice. Gratis vanaf de vaste lijn van Ziggo op 1200.
Of voor het normale tarief op 0900 – 1884.
Wat een gedoe zeg! Ik voel met je mee. Hopelijk kan het alsnog worden opgelost.
LikeLike
Ik like, maar bedoel eigenlijk dat ik het met je eens ben.
LikeGeliked door 1 persoon
Zo had ik het ook begrepen.
LikeGeliked door 1 persoon
Op dit moment hebben we internet via Online en na wat opstartproblemen werkt het goed en Digitenne via KPN, maar dat heeft weinig mogelijkheden, bv niks opnemen of terugkijken. Toen we hier kwamen wonen was dat de beste optie, we wonen in een buitengebied.
Nu ben ik aan het kijken of we niet alles in een kunnen hebben. Ziggo kan bij ons niet dat die valt al af en hoor er alleen maar slechte verhalen over.
Als we overstappen naar KPN hangt er ook een ander e-mail aan vast en dat is geloof ik meer werk om te veranderen dan van huisadres veranderen.
LikeGeliked door 1 persoon
Om die reden gebruik ik al jaren Gmail
Dat is gratis, wordt dus niet afgesloten als je een keer je abonnement te laat hebt betaald en je e-mail adres kan los van de internet provider gebruikt blijven. Overstappen betekent dan niet dat je ook van mail adres bent veranderd.
De mail van ziggo werkt zo slecht, dat ik het niet wil gebruiken.
LikeLike
Wat een narigheid heb je, je gaat denken dat alle medewerkers laaggeletterden zijn. Ik wens je succes /geluk met eventuele oplossingen.
(Natuurlijk vind ik dit niet leuk, een log liken is meer een bewijs van interesse.)
LikeGeliked door 1 persoon
Dat is inderdaad zoals liken bedoeld is.
Dank je voor het medeleven.
LikeGeliked door 1 persoon
Moet je de tv niet instellen op het nieuwe wifi signaal?
LikeGeliked door 1 persoon
Je moet inderdaad alle apparatuur de toegangscode geven. Maar als Ziggo de werking van andere apparatuur dan wat zij leveren belemmert, dan begin je daar weinig tegen.
Gelukkig weet ik nu dat de wifi versterkers van Ziggo knudde zijn, dus daar hoef ik geen tijd en geld aan te verspillen.
LikeLike
Die Wifi versterkers deden bij mij niks, behalve een akelige fluittoon maken. Ze waren me op proef een jaar gratis toegezonden. Toen ik gebruik wilde maken van gratis retourneren wisten ze van niks. Na enig doorzetten van mijn kant heb ik het toch voor elkaar gekregen.
Ik weet niet hoe jij het hebt geregeld maar ik zou ze maar snel terugsturen. Het is ook geen klein bedrag op jaarbasis.
LikeGeliked door 1 persoon
De wifi versterkers heb ik niet van Ziggo. Ik heb al jaren een Lenovo computer met daarbij Lenovo wifi versterkers die goed werkten. Ik kan die dus niet terugsturen en er is ook geen reden voor. Zelf kopen is veel goedkoper dan die dingen van Ziggo en ze werkten goed. Maar sinds het nieuwe Ziggo kastje kunnen de wifi vresterkers geen signaal meer krijgen en dus ook niet doorgeven.
LikeGeliked door 1 persoon
En nog bedankt dat je laat weten hoe slecht de wifi versterkers van Ziggo zijn.
LikeGeliked door 1 persoon
Succes met het vervolg.
Je omschrijft perfect het ontbreken van klantenservice en klantvriendelijkheid.
Bezorgde groet,
LikeGeliked door 1 persoon
Helaas geen uitzondering tegenwoordig.
LikeGeliked door 1 persoon